30.5. ~ Maturita 2017


Vážení přátelé a věrní návštěvníci mého blogu^^ tak Vám můžu konečně sdělit, že jsem splnila všechny maturitní zkoušky jak státní část tak ústní :D. Stále nemůžu uvěřit, že jsem to zvládla ale bylo to vážně o nervy :D. Nejlepší bude když začnu od státní části. V den 11. dubna jsem psala písemnou část z češtiny a vybrala si téma zprávu o Zahájení vodácké sezóny :D v životě jsem na takové akci nebyla ale zvládla jsem to sepsat 25 bodů z 30 takže 83% úspěšnosti. Ještě teď vzpomínám jak jsem stresovala na konci, že nestíhám ale naštěstí to uspělo :). A zbytek nastal 2. května kdy mi bylo hodně špatně :DDD aneb můj strašák z anglické slohovky. Musím se přiznat, že z téhle písemné části jsem měla nahnáno. Ruku na srdce stále nejsem tak dobrá v angličtině, abych si věřila. První delší celek bylo vyprávění o Neočekávané návštěvě a druhý kratší o Vypůjčení kola :D. Někdo řekne, že to bylo skvělé téma ale pro mě to bylo celkem děsivé. Vtipné bylo, že jsem maturovala společně z bratránkem :DD a oba jsme si vzpomněli na naši babičku, která nás tu a tam neočekávaně navštíví :DDDD. Dosáhla jsem 18 bodů (jsem ostuda :D) z 36. Minimální hranice byla 16 bodů takže to bylo o fous ale mám 50% úspěšnosti.

Didakťáky započaly hned následující den tedy 3.5. v 8h. jsem psala didakťák z Češtiny a musím říct, že jsem se u něj slušně spotila aneb byl o 10% těžší než jsme předpokládaly. U 20. otázky jsem se málem posrala :DDD nic z toho mi nedávalo smysl a podle toho to i vypadá. Samé otevřené otázky, dlouhé texty, ve kterých jsem málem strácela sama sebe a navíc jsme díky tomu zrovna nestíhaly když je na to pouze 60 minut. Ale i tak se mi ho povedlo zvládnout. Dosáhla jsem 26 bodů z 50 což byla taky bída ale 52% úspěšnosti. Zato didaktický test z angličtiny se mi dělal vážně dobře. Padl mi do noty a dosáhla jsem 56 bodů z 95, což je skoro 59% úspěšnosti :). Mám z toho radost^^

A pak nastalo tři týdenní období strachu, nervů, učení a šílení :D. Řekněme, že velmi pilně jsem začala studovat třetí týden aneb i ty dva týdny byli dny kdy jsem se do toho ponořila a snažila se šprtat ale furt mi něco do toho lezlo a ano taky se mi nechtělo. Musela jsem se doslova nutit :D. Protože ekonomika a učetnictví je pro mě docela peklo :DDD. Co se týče obhajoby knih a angličtiny trochu jsem to zveličovala a hlavně se věnovala těm dvoum pekelným předmětům protože jsem z nich měla nahnáno. Ale teď cítím, že to i byla chyba plýtvat tolik energií na eko a účto :D. V nervech jsem pak doháněla autory, díla a v angličtině témata. Byla toho prostě kopa a za dnešek mám naspáno jen pět hodin protože jsem se šprtala do půlnoci a v pět stávala, abych si stihla vytisknout literární rozbory, které jsem udělala večer :DDD. Nemluvě, že velké díky i patří Tami, která mi hodně pomohla s kopou otázek a navíc čelila mému šílenství. Ano v té nervóze jsem byla fakt nesnesitelná, popudlivá a hlavně protivná. Přiznávám, že když mám fakt velké nervy tak je to se mnou horší. Takže mě celkem mrzí, že si to se mnou musela projít :( :D.

Ale aby byl text srozumitelný tak dnes 30.5. jsem se dohrabala k ústním :DD. A jsem ráda za pár věcí :). Byla jsem jediná ženská mezi chlapi. Čtyři muži a žena lol :D. Má to ale pár pozitiv bylo nás jen pět a dokázali se přitom nestresovat vzájemně. Samozřejmě byli jsme nervózní ale přišlo mi, že mít tam ještě jednu spolužačku tak to není v klidu jak bylo. Navzájem jsme si drželi prsty a vyměňovali si informace. Navíc když nás bylo pět tak to i šlo celkem rychle. Sice mám tam dva spolužáky, kteří mají navýšení času. Jeden 25% a druhý 100% protože špatně slyší. Ale jsem za to i ráda protože jsme měli trochu času si mezi zkoušky opakovat látku. První zkouška byla obhajoba z literatury a já si tolik přála Krysaře od Viktora Dyka :DD místo toho jsem dostala Hobita od Tolkiena, kterého jsem navíc trochu vynechávala protože jsem nevěřila, že bych na něj mohla mít štěstí ale stalo se :D. Naši dva učitelé na češtinu jsou dobří. Sice jeden z nich je vážnější a druhý bych řekla veselejší :DD. Ale rozbor jsem zvládla okecat a vysloužila si poznámku, že bych klidně mohla být znalec a sestavit rodový strom trpaslíků což mě dostalo :DDD. Při otázce jestli existuje Středozem jsem odpověděla, že na novém Zelándu čímž jsem je dostala když jsem ze sebe vysoukla, že je tam Hobitín :DDDD. Ale jinak to šlo. Dokonce se mi povedl určit neumělecký text za což jsem ráda^^ vysloužila jsem si 27 bodů :). Další zkouška byla z eko čehož jsme se docela báli všichni. Měla jsem štěstí a vytáhla si základní ekonomické pojmy, které jsem taky okecala i když mě trochu zmátl ten magický čtyřúhelník... ano snažila jsem se ho načmárat :DDD. Vím je to prkotina ale má třídní, která byla zkoušející mě mírně řečeno mátla :D.

Třetí zkouška byla z Angličtiny a to byl pro mě fakt kámen úrazu. Vylosovala jsem si děsné téma na téma ČR, turismus a UNICEF památky... u Poseidona já si ani nemohla vzpomenout jak se v ten moment jmenuji :DDD. Na začátku jsem celkem mluvila a odpovídala. Obrázky jsem se taky snažila popsat a porovnat atd. ale jak přišlo na to téma a na domlouvání plesu... zapomněla jsem jak se mluví anglicky. Bylo mi trapně a hrozně jsem se potila, kroutila a bylo mi do pláče. Tady si myslím, že učitelky přivřeli oči a dali mi to už proto, že jsem fakt dostala hroznou trému a všechno dohromady.

Poslední zkouška byla z účta a té jsme se doslova báli všichni :DDD. Na zkoušku jsem odcházela jak na porážku a pečlivě si losovala v pytlíku s čísly otázek :DDD. Tu si pamatuji přesně padla mi 6. otázka na téma socální a zdravotní pojištění a příklad s hrubou mzdou. Vše jsem spočítala a celkem i obstojně obhájila. Prostě jsem to nevzdala a musím přiznat, že každá zkouška mi utekla strašně rychle. Jen ta ajina mě málem zabila ale aspoň mám motivaci s tím něco dělat^^. Poté už jsme jen čekali na výsledky a smáli se. Prostě jsme věřili, že už to nějak dopadne. Potom co jsme nastoupili před zkoušející, předsedkyni a čekali na výsledky jsem počítala, že tu ajinu jsem nezvládla. Četli nás abecedně a jakmile došlo na mě a řekli mi, že jsem ze všeho prošla jsem byla dojatá a málem se rozbrečela :DD. Pohledem jsem děkovala našim učitelkám angličtiny. Strašně mě těšilo jak si s námi potřásli rukami a řekli nám, že šlo vidět, že jsme se šprtali a snažili. Prošli jsme všichni a byli jsme happy jako nikdy :D. Potom už byl rozchod a spolužák, který odemě bydlí nedaleko mě zavezl až domů protože jsem si vezla ještě krabice od pohoštění. A pak šel rovnou na pivo to zapít protože jsme se spolu dva dny za sebou šprtali jako blázni :D.

A to by asi bylo vše. To je snad můj nejdelší zápis v životě :D. Moc se omlouvám za případné chyby ale píšu to už pozdě stále nadšená a happy :DDD. Jinak po zkouškách jsem byla jak telefonní linka stále jsem někomu volala a nebo si psala. Rodina, kamarádi a spolužáci ti všichni se zajímali jak to se mnou dopadlo lol :D. Navíc mě nejspíš čeká pár oslav. Takže to tento týden bude veselé, což potřebuji :3. Na památku si tu přidám videa z didakťáků, které mě hrozně rozesmáli a jsou typické pro maturity :DDD

Sice matiku jsem nedělala ale málem jsem z toho umřela smíchy :D méně vtipné je, že matiku udělali asi 2 - 3 mí spolužáci ze sedmi. Takže jsem ráda, že mám angličtinu :D.



Po didakťáku z češtiny jsem viděla tuto verzi a dohnala mě k slzám smíchu. Ještě, že někteří vlastní net v mobilu :D. Dokázalo mě to nakopnout a zvládnout didakťák z angličtiny :D.



vaše úspěšná maturantka Konan :D


Komentáře

Oblíbené příspěvky